Ska man äga eget?

Funderade på vad min stora drömm är häromdagen och jag måste ärligt säga att jag vet inte. Har ju alltid drömmen att hitta mannen som jag kommer att spendera resten av mitt liv med (trodde att jag hade gjort det, eller jag tror fortfarande att jag har det), sen få barn och köpa ett stort fint hus med dubbel garage och ha ett underbart jobb. Det är väl det svenson liv jag har i drömmarna.
Men utöver detta som är standard för många andra så vet jag inte riktigt vad min drömm är. Jag vill så mycke men ändå så lite. Jag vill resa, jag vill äga en fin bil, jag vill bo i det fria, jag vill.. jag vill bara sitta på en soffa och titta på bilder från allt jag varit med om.

Borde man veta vad man vill när man är 20? Ska man inte ta en dag i taget?
Var på Greya idag och åt lunch med en vän och fick se att det var till salu. Skulle man ha köpt det och se vart det leder? Jag har haft många planer med det där caféet, vet precis hur det ska vara. Men vågar jag? Kan jag? Vet jag egentligen vad jag ger mig in på?
Tror jag får lägga det där med att äga eget på hyllan ett tag och först känna på hur det är att jobba heltid ist :)

puss o kram, tänker på dig och allt runtom

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har under hela högstadiet och gymnasiet vetat vad jag velat bli, men nu är jag inte helt säkert längre. Vad jag vet nu är att jag vill jobba med språk i asien och med ngt kreativt.^^

Man behöver inte ha en fast plan, bara lite riktlinjer, och sen så löser det mesta sig allt eftersom.

Kom på vad du är intresserad av och jobba utifrån det.:)

Good luck!

2010-11-03 @ 20:58:49
URL: http://melodyrain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0