Vad ska jag göra när jag inte vet?

Vad gör man när man inte vet vad man ska göra?
känner att jag sitter mitt i nånting som jag inte förstår vad det är. Vet inte hur jag ska göra med saker och ting utan att få konsekvenser.. Känns som om vilket val jag än gör så kommer jag att få just det, konsekvenser som jag inte tror jag kan hantera.

Sen så har jag kraftig besluts ångest.. Nu är allt en enda stor röra. Jag måste bort med ett liv innan jag kan börja ett annat, måste göra mig av med vissa saker för att kunna skaffa nya. För att börja om på nytt krävs att glömma det gamla. Det som jag har så himla svårt med...
Jag är en sån som lever i det förflutna, kan inte släppa saker. Saknar tider som jag vet inte kan komma igen, saknar personer som jag aldrig kommer att få se igen, saknar när livet var enkelt.

Om jag kommer att glömma en stor del av livet som varit så skulle det underlätta mina nästa val. Men för att glömma den delen måste frågor besvaras, frågetecken strykas, sanningen måste fram. Hatar orden "jag vet inte". Om inte du vet vem ska då veta?

puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0